Friday, 7 January 2011

Growing the Google Africa Team in 2011

En Français

2010 was a year packed with initiatives for the Google Africa team. Our entire cross-functional team has been striving to make the Internet a part of every day life in Sub-Saharan Africa and we’ve been engaged in a host of activities across the region.

There were a number of highlights this year - from G-days that have now become a regular part of our outreach program, to product launches such as Google Maps across the region, Gmail and Chrome in Amharic and Swahili, and YouTube in South Africa. We also celebrated the continent’s passion for football, including through our Doodle for Google competition in three African countries, launched the University Access Program in Lagos, and swept Accra with flash mobs to announce the launch of Google Trader.


We’ve enjoyed sharing our reflections and passion with you through this blog and we’re delighted to report that in the coming year, we plan to grow our Africa team. We are expanding most of our teams, including Business, Sales, University Outreach, Developer Outreach and Marketing with over 20 open positions in Nairobi, Lagos, Accra, Johannesburg and Dakar.

We are looking for the most talented, creative, smart and energetic candidates. Our hiring bar remains extremely high, since at Google we believe that people are our most important asset. We value local knowledge in addition to international experience and exceptional academic achievements.

If you think you meet these requirements, or know someone who does, please submit your resume via our online system.



====

L’équipe de Google Afrique s’élargit en 2011

L’année 2010 a été riche en initiatives pour l’équipe de Google Afrique. Notre équipe, dans son ensemble, a mis tout en œuvre pour qu’Internet devienne une réalité au quotidien en Afrique sub-saharienne et nous avons lancé une foule d’activités dans toute la région.

Cette année a connu de nombreux temps forts : des G-Days devenus récurrents dans nos Programmes Outreach aux lancements de produits tels que Google Maps déployés dans toute la région, Gmail et Chrome lancés en amharique et swahili et YouTube en Afrique du sud. Nous avons aussi célébré la passion du continent pour le football, notamment en organisant le concours Doodle for Google dans trois pays africains. Nous avons aussi lancé le Programme d’accès à l’université à Lagos, et organisé des flash mobs dans tout Accra pour annoncer le lancement de Google Trader.

Nous avons eu plaisir à partager avec vous nos réflexions et notre passion à travers ce blog et sommes heureux d’annoncer que nous comptons l’année prochaine agrandir l’équipe Google Afrique. Nous allons en effet étoffer la plupart de nos équipes, notamment les équipes Business, ventes, University Outreach, Developer Outreach et Marketing en créant une vingtaine de postes à Nairobi, Lagos, Accra, Johannesburg et Dakar.

Nous recherchons des candidats talentueux, créatifs, astucieux et dynamiques. Nous plaçons la barre haut parce que nous sommes convaincus que le premier atout de Google réside dans les membres de ses équipes. Nous accordons une grande importance à la connaissance de l’environnement local en plus d'une expérience internationale et d’un excellent dossier universitaire.

Si vous pensez répondre ou connaître quelqu’un qui réponde à ces critères, merci d’envoyer vos candidature sur notre système en ligne.

No comments:

Post a Comment