Wednesday 22 December 2010

The Google Online Marketing Challenge is Open

En Français

The Google Online Marketing Challenge is a great hands-on exercise for undergraduate or graduate students in classes such as advertising, e-commerce, integrated marketing communication, management information systems, marketing and new media technologies. The goal for students is effective online marketing via sound marketing analysis to optimize, manage and update a Google AdWords campaign.

The 2010 Google Online Marketing Challenge saw more than 12,000 students from 60 countries around the world taking part in a global online marketing competition. This included a small number of students from Ghana, Nigeria and Kenya.

This year we would like more African students to take part in the global challenge and we encourage Professors to start registering for the challenge right away.

So, if you are a student: Your professor or lecturer can register now and they will enter their student teams into the Challenge in a further stage. If you are a professor: You can register now for the 2011 competition.

Developed by professors in collaboration with Google, the Challenge is a great opportunity for students to gain practical, real world online marketing experience. Students also get the excitement of competing on a global level, with the overall winners and their professor/lecturer receiving a trip to the Googleplex in Mountain View. In addition, regional winners and their professor will receive a trip to their local Google office. Register now.

How does it work?

Student teams receive US$200 of free online advertising with Google AdWords and then work with local businesses to devise effective online marketing campaigns. Teams outline a strategy, run a campaign, assess their results and provide the business with recommendations to further develop their online marketing. Teams submit their reports and are judged by a panel of independent academics from all over the world.

Who can enter?

The Challenge is open to any higher education institution from anywhere in the world.

May the best team win!



====

Le Google Online Marketing Challenge est lancé

Le Google Online Marketing Challenge constitue un excellent exercice pratique pour les étudiants et diplômés en publicité, e-commerce, communication marketing intégrée, systèmes de gestion de l’information, marketing et nouvelles technologies média. Le but est de réaliser une campagne de marketing en ligne en conditions réelles par le biais d’une solide analyse pour optimiser, gérer et actualiser une campagne Google AdWords.

Le Google Online Marketing Challenge 2010 a rassemblé plus de 12 000 étudiants de 60 pays à travers le monde, qui se sont lancés dans le défi du concours mondial de marketing en ligne.
Parmi eux, figuraient quelques étudiants du Ghana, du Nigéria et du Kenya.

Cette année, nous souhaitons que davantage d’étudiants africains prennent part au défi mondial et nous encourageons les professeurs à commencer à s’inscrire au challenge sans attendre.

Ainsi, si vous êtes étudiant: votre professeur ou votre chargé de cours peut s’inscrire dès maintenant. Il aura à indiquer dans une étape ultérieure les équipes d’étudiants participant au Challenge. Si vous êtes professeur: vous pouvez vous inscrire dès maintenant pour la compétition 2011.

Développé par des professeurs en collaboration avec Google, le Challenge est une occasion exceptionnelle pour les étudiants d’acquérir une expérience pratique et en conditions réelles
du marketing en ligne. Les étudiants profitent aussi de la passion liée à au niveau international du défi, les lauréats et leur professeur/chargé de cours se voyant offrir un voyage à Googleplex à Mountain View. De plus, les lauréats régionaux et leurs professeurs seront invités à visiter leur bureau Google local. Inscrivez-vous maintenant.

Comment ça marche?

Une somme de 200 dollars est allouée à chaque groupe d'étudiants, à utiliser sur Google AdWords, pour travailler avec une entreprise locale à élaborer une campagne marketing en ligne efficace. Les équipes doivent définir une stratégie, lancer la campagne, en évaluer les résultats et faire à l’entreprise des recommandations pour le développement ultérieur de leur marketing en ligne. Les équipes soumettent leurs rapports et sont évaluées par un panel d’universitaires indépendant issu du monde entier.

Qui peut postuler?

Le Challenge est ouvert à tout établissement d’enseignement supérieur à travers le monde.

Que la meilleure équipe gagne!

No comments:

Post a Comment