Tuesday, 14 September 2010

Growing Local, Going Global with G-South Africa

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A few weeks ago, I went on a tech scouting trip to South Africa to better understand the developer and entrepreneur environment. Over three days, I found the ideal platforms for my investigation - SeedCamp and Tech4Africa. As a mentor and participant, I was afforded the valuable opportunity to dive into an array of promising start-ups, I also got acquainted with some of South Africa’s front-running developers who are organizing Android hackathons, leading search engine marketing companies, creating asset-tracking systems with maps, and taking advantage of open source web tools.

Somewhat to my surprise, the hot topics at both events echoed the challenges and opportunities facing the rest of sub-Saharan Africa: the exponential rise of mobile, the demand for local content, the lack of a ubiquitous form of payment, the constraints of bandwidth, the desire to export technology, and the will to innovate locally. Our Google Africa team strongly believes that the solutions to these issues will be solved by the tech communities in Africa.

Our G-Africa initiative is aimed at putting the tools to solve local and global needs into the right hands. We are dedicated to empowering tech communities to build game-changing applications and businesses to harness the endless opportunities within reach.

With that in mind, we would like to an extend an invitation to CS students, developers and entrepreneurs to G-South Africa happening November 8th and 9th in Cape Town. Some of Google’s best and most engaging engineers, product managers, business managers and leadership will be speaking about Google’s open web and mobile technologies, so we hope to see you there. For more information and to register, check out the G-South Africa website.



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Réussir localement et grandir à l’international avec G-South Africa


Il y a quelques semaines, j’ai participé à un voyage de reconnaissance technique en Afrique du Sud pour mieux comprendre l’univers des développeurs et des entrepreneurs. Pendant trois jours, j’ai bénéficié de plates-formes d’investigations idéales - SeedCamp et Tech4Africa. En ma double qualité de tuteur et de participant, j’ai pu me familiariser avec toute sorte de start-ups prometteuses et faire connaissance avec quelques-uns des développeurs les plus pointus d’Afrique du Sud. J’ai notamment rencontré les organisateurs des hackatons Android, les dirigeants d’entreprises de formation destinée aux entreprises qui veulent utiliser les moteurs de recherche comme outil de marketing, les créateurs de systèmes de géolocalisation et des utilisateurs d’outils Internet open-source.

À ma grande surprise, les sujets les plus abordés lors des deux événements faisaient parfaitement écho aux défis et aux opportunités auxquels est confronté le reste de l’Afrique subsaharienne – l’explosion du nombre de téléphones portables, la demande de contenus locaux, le manque de moyens de paiement universel, les contraintes de bande passante, le souhait d’d’exporter de la technologie et la volonté d’innover localement. Notre équipe Google Africa est absolument convaincue que les solutions à ces problèmes seront apportées par les communautés techniques d’Afrique.

Notre initiative G-Africa vise à mettre dans de bonnes mains les outils requis pour faire face aux besoins locaux et globaux. Nous sommes attachés à donner aux communautés techniques les moyens de mettre en place des applications et des entreprises révolutionnaires, pour exploiter à fond les opportunités qui sont à portée de main.

Dans cette optique, nous aimerions inviter les étudiants, développeurs et entrepreneurs en informatique à G-South Africa, une manifestation qui aura lieu les 8 et 9 novembre au Cap. Quelques-uns parmi les meilleurs ingénieurs, directeurs produit, directeurs commerciaux et membres de la direction de Google interviendront sur les technologies mobiles et open-web de Google. Nous espérons vous y voir nombreux. Pour en savoir plus et/ pour vous inscrire, consultez G-South Africa website.

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