Sunday 5 February 2012

Street View comes to beautiful Botswana

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A new African country is set to be showcased to internet users around the world as we bring Street View to the beautiful southern African nation of Botswana.

In the coming weeks, our Google cars will start driving around this vast country. Images collected by our cars will be processed and carefully stitched together, a process that can take several months. They will be made available at a later date in Street View on Google Maps.

Once launched, Street View will allow users to view and navigate 360 degree street-level imagery of Botswana streets and sites. You can check out a restaurant before arriving, make travel plans, arrange meeting points, or get a helping hand with geography homework.

Botswana businesses can also benefit from the Street View technology by embedding Google Maps directly into their site for free, helping them to promote their hotel or increase awareness of a local store or restaurant.

Our initial Street View driving in Botswana will primarily be focused on the major urban areas of Gaborone and Francistown. Some of the country’s stunning destinations and wildlife reserves will also be photographed, with our cars set to drive around Chobe National Park, Moremi Game Reserve, Central Kalahari Game Reserve,  Kgalagadi Transfrontier Park, and the Nxai salt pans.

Street View is a popular free feature of Google Maps which we launched in 2007 and is already available in more than 30 countries around the world. It is also available in Google Earth and on Google Maps for Mobile. Street View has put imagery of some of the world’s most interesting and significant destinations online for everyone to virtually explore.  

Following the launch of Street View in South Africa just before the 2010 FIFA World Cup, Botswana will become only the second African country to be on Street View.

Posted by Fortune Mgwili-Sibanda, Policy Manager, South Africa and Julie Taylor, Communications Manager, Sub Saharan Africa

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Les merveilles du Botswana bientôt sur Street View


Les internautes du monde entier pourront bientôt découvrir les paysages magnifiques du Botswana, situé dans le sud du continent africain, mis en valeur sur Street View.

Dans les semaines à venir, les voitures Google se mettront à arpenter et photographier ce vaste pays. Les images seront ensuite traitées et soigneusement recomposées, une tâche qui peut nécessiter plusieurs mois. Elles seront mises à disposition plus tard sur Street View dans Google Maps.

Une fois lancé, Street View permettra aux internautes de visualiser et de naviguer en vue 360 ° dans les rues et les sites du Botswana. Vous pouvez jeter un coup d'œil sur un restaurant avant d'y aller, élaborer des plans de voyage, organiser des points de rencontre ou obtenir quelques tuyaux pour vos devoirs de géographie.

Les entreprises du Botswana peuvent aussi tirer parti de la technologie Street View en intégrant directement Google Maps à leur site, sans frais. C’est un bon moyen pour un hôtel, une boutique ou un restaurant de se faire connaître.

Nos premiers trajets Street View au Botswana seront principalement axés sur les principales zones urbaines de Gaborone et de Francistown. Quelques-unes des destinations les plus étonnantes du pays et les réserves sauvages seront également photographiées, avec nos véhicules équipés pour circuler dans le parc national de Chobe, les réserve de Moremi Game et de Kalahari Game, le parc Kgalagadi Transfrontier et les marais salants de Nxai.

Street View est un module gratuit très populaire de Google Maps, lancé en 2007, et déjà disponible dans plus de 30 pays à travers le monde. Il est également disponible dans Google Earth et dans Google Maps for Mobile. Street View a mis en ligne les images de quelques-unes des destinations les plus intéressantes et les plus significatives, que chacun peut explorer à sa guise.  

Après le lancement de Street View en Afrique du Sud juste avant la Coupe du Monde de football 2010, Botswana sera maintenant le deuxième pays africain à être visible sur Street View.

Posté par Fortune Mgwili-Sibanda, responsable de la stratégie sud-africaine, et Julie Taylor, responsable des communications, Afrique sub-saharienne

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