I found it quite flattering when a student from the University of Ibadan, while commenting about his experience at G-Nigeria 2011, said: “Google definitely showed up here in a big way.” Indeed, in an emerging economy like Nigeria, which has relatively low Internet penetration, the just concluded G-Nigeria event provided yet another opportunity to underscore Google’s commitment to developing the Internet ecosystem, both in Nigeria and across the continent.
Led by the Google Nigeria team, with the support of over 30 Googlers who stormed the Civic Centre in Lagos from the London, Zurich, Mountain View, Tel Aviv, Ghana, Kenya, South Africa and Senegal offices, we wanted to make sure that participants went away empowered - with a deeper understanding of Google products and greater business insights and applications.
Juliet Ehimuan, Google Nigeria's Country Manager, addresses the audience |
The venue was filled to capacity and it was great to see over 1,000 participants attending the developer and business days. They also had a chance in between sessions to have their photos taken at our photo booth! The participants ranged from young to seasoned developers, entrepreneurs, students, professors, and members of the press. Some of them flew into Lagos from as far as Abuja, Benin, Kano and Port-Harcourt. Googlers aimed to make the sessions both informative and interactive, as well as give ‘real-life’ examples of Nigerian entrepreneurs who are already using Google products in their businesses.
Alongside sessions on YouTube for Business, Search Advertising and Mobile, guest commentary was provided by entrepreneurs including Lagos-based Jason Njoku of Nollywood Love – one of YouTube’s top recent partners; Toyin Kolawole of True Branches – a successful online retail entrepreneur, and Saheed Adepoju of Encipher Group – co-creator of Nigeria's first locally-produced Android-powered tablet device. The G-Nigeria panels also attracted other business personalities, especially young and upcoming entrepreneurs like Gbenga Sesan of Paradigm Initiative Nigeria, Shola Akinlade and Mayowa Okegbenle of Klein Devort, Tarebi Jituboh of Sugar Weddings, Deji Adewunmi of Jobberman and Tayo Oviosu of Pagatech.
G-Nigeria participants in the Civic Center main auditorium |
Like Google, Nigerians showed excitement about the vast array of opportunities that the Internet provides, and are eager to participate more fully in the global technological revolution. Google continues on the path to building local capacity to improve the web. Next stop? Cameroon! On June 15-16th, G-Cameroon lands in Douala. We look forward to share our passion with Cameroon and watch as West Africans take up the challenge of changing the face of the web for Africa and beyond.
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Lagos adopte Google avec le G-Nigeria à Naija
J’ai trouvé très flatteur qu’un étudiant de l’Université d’Ibadan commente en ces termes son
expérience du G-Nigeria 2011: «Google est arrivé ici en faisant bien les choses.» Dans un pays
émergent comme le Nigeria, avec une pénétration Internet relativement faible, l’événement
G-Nigeria qui vient de se conclure a été une occasion de plus de souligner l’engagement de
Google dans le développement d’un écosystème Internet, à la fois au Nigeria et sur le continent
africain.
Avec l’équipe Google Nigeria et le soutien de plus de 30 Googlers ayant envahi le Centre civique de Lagos depuis les bureaux de Londres, Zurich, Mountain View et du Ghana, du Kenya et du Sénégal, nous voulions vraiment que les participants repartent avec une excellente compréhension des produits et de meilleures idées et applications commerciales.
Le lieu était complet et ce fut fabuleux de voir plus de 1,000 participants aux journées
développeurs et business. Ceux-ci ont même pu se faire photographier entre deux sessions dans notre stand photo! Parmi les participants, citons des développeurs, des entrepreneurs, des étudiants, des enseignants, jeunes ou chevronnés, et même des membres de la presse. Certains étaient venus de loin: Abuja, Kano, le Bénin ou encore Port-Harcourt. L’objectif des Googlers était de proposer des sessions à la fois informatives et interactives, et de donner des exemples concrets d’entrepreneurs nigérians utilisant déjà les produits Google dans leur entreprise.
Parallèlement aux sessions «YouTube pour l’entreprise», «Publicité sur les moteurs de recherche» et «Mobile», des interventions par des entrepreneurs invités ont eu lieu, notamment par Jason Njoku de Nollywood Love basé à Lagos – un des plus grands partenaires récents de YouTube; Toyin Kolawole de True Branches – un distributeur en ligne très populaire, et Saheed Adepoju d’Encipher Group – co-créateur de la première tablette Android fabriquée au Nigeria. Le panel de G-Nigeria a également attiré d'autres personnalités du monde des affaires, notamment de jeunes entrepreneurs qui montent comme Gbenga Sesan de Paradigm Initiative Nigeria, Shola Akinlade et Mayowa Okegbenle de Klein Devort, Tarebi Jituboh de Sugar Weddings, Deji Adewunmi de Jobberman et Tayo Oviosu de Pagatech.
À l’instar de Google, les Nigérians se sont montrés très enthousiastes sur l’éventail des
opportunités offertes par Internet et désireux de s’impliquer davantage dans la révolution
technologique mondiale. Google poursuit son chemin sur le développement des capacités locales
afin d'améliorer le web. Prochaine escale ? Le Cameroun. Les 15 et 16 juin, G-Cameroun atterrira à Douala. Nous vous ferons partager notre passion pour ce pays et vous pourrez voir l’Afrique occidentale relever le défi pour changer la face d’Internet en Afrique et ailleurs.
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