Thursday 24 June 2010

Football Fever!

En Français

If you are a regular to this blog you will have noticed that the football fever that has taken Africa by storm has appeared regularly in the last few posts. You have already heard about the Street View launch and 3D Stadiums in South Africa, the Street Soccer Tour on YouTube, and our global Doodle for Google competition. This week we want to give you an overview of a few other exciting football related initiatives we have recently launched.

Whether you’re in South Africa in person this month, or simply cheering on your team from back home, our new suite of customized tools for football fans will help you soak up the atmosphere and follow your favorites wherever they are in the world.
  • Best Place to watch the match: If you are staying back home but want to find a great place to watch the match with your friends, they can take a look on Google Maps and find the location of business that have added themselves to Google Places as a football viewing location.
  • Chrome and iGoogle Themes: To allow you to paint your browser in support of your favorite teams, we have created dedicated Chrome and iGoogle themes for each of the 32 teams that will be playing.


  • Search On: This would not be a proper marketing campaign without Search On videos! We created two Search On videos to capture the global passion and anticipation around the world.



  • Google Translate "Football Fever": offers a fun way for consumers to discover popular football terms in numerous languages.
  • Photo effects in Picnik: We also launched football themed photo effects that make it easy for users to add some team spirit to their photos with digital face paint, team flag overlays, and virtual team scarves customized for each of the 32 qualifying teams.

And last but not least, for the fun of it we also added a small surprise – in the form of an “Easter egg” at the bottom of the search page. You will probably spot this when you search for key words related to football.

May the best team win!



====

La fièvre du football !

Si vous êtes un habitué de ce blog, vous aurez remarqué que la fièvre du football qui s’est emparé de l’Afrique est aussi présente sur notre blog ces derniers temps. Vous avez déjà entendu parlé de Street View launch et 3D Stadiums in South Africa, de Street Soccer Tour sur YouTube et de notre concours international Doodle for Google. Cette semaine, nous voulons vous donner un aperçu de quelques opérations passionnantes que nous avons initiées en rapport avec le football.

Que vous soyez en Afrique du Sud cette semaine, chez vous ou ailleurs dans le monde, avec notre nouvelle suite d'outils destinés aux supporters de foot, vous serez plongé dans l’ambiance comme si vous y étiez pour suivre, soutenir et applaudir vos équipes préférées.
  • Le meilleur endroit pour regarder le match : Si vous êtes chez vous mais que vous souhaitez trouver un bon endroit pour regarder le match entre amis, il suffit de rechercher sur Google Maps un des établissements inscrits sur la liste des Places Google en tant que site de projection des matchs.
  • Thèmes Chrome et iGoogle : Pour personnaliser votre navigateur aux couleurs de votre équipe, nous avons spécialement créé les thèmes Chrome et iGoogle pour chacune des 32 équipes participantes.
  • Search On : Une campagne marketing digne de ce nom ne peut se faire sans vidéos Search On ! Nous avons créé deux vidéos Search On pour capter toute l’émotion et l’excitation que suscite l’événement à travers le monde.
  • Google Translate "Football Fever" : offre un moyen amusant de découvrir les termes courants du football dans de nombreuses langues.
  • Des effets d’image sur Picnik : Nous avons aussi lancé l’outil effets d’image sur le thème du foot qui permet d’insuffler un peu d’esprit du foot sur vos photos grâce au pinceau numérique pour peindre les visages, aux drapeaux des équipes à ajouter en surimpression et aux écharpes virtuelles disponibles dans chacune des couleurs des 32 équipes qualifiées.
Enfin, pour ajouter au fun, nous avons prévu une petite surprise, en forme d’“Oeuf de Pâques” en bas de chaque page de recherche. Vous allez sûrement les repérer quand vous ferez vos recherches sur des mots-clés liés au foot.

Et que la meilleure équipe gagne !

No comments:

Post a Comment